Call: (0324) 237-7030

Alacak Sigortası Nedir? Alacak Sigortası Hakkında Neler Biliyoruz?

Şub 18, 2019 (0) comment

Alacak sigortası 2 Ocak 2019’da hayatımıza girdi. Peki, uygulama hakkında neler biliyoruz, faydaları neler, KOBİ’ler nasıl faydalanacak? İşte tüm soruların cevabı…

Alacak Sigortası 2 Ocak 2019 tarihi itibarıyla hayatımıza girdi. Bu konuda mevzuat da yayımlandı. Peki, uygulama hakkında biz neler biliyoruz, KOBİ’ler nasıl yararlanacak, kaç para ödeyecek, alacak sigortasının faydaları neler olacak? İşte tüm detaylarıyla alacak sigortası…Bu sigorta türü firmaların yapmış olduğu, herhangi bir teminata bağlanmamış yurtiçi vadeli satışlardan doğan borcun ödenmeme riskini teminat altına alan sigorta ürünüdür.Devlet destekli alacak sigortasını yıllık cirosu 25 milyon TL’nin altında olan küçük ve orta boy işletmeler yararlanıyor. Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından devlet destekli bir Alacak Sigortası havuzu kuruldu. Sisteme dâhil edilecek KOBİ’ler ise merkezi risk değerlendirmesi sonucunda belirleniyor.120, 180 veya 360 güne kadar vadeli satışlar için teminat sağlanıyor. Prim tutarı KOBİ’lerin toplam yurtiçi alacak tutarı ve vadesine göre değişkenlik göstermektedir. Primler; azami yüzde 25 peşin ve geri kalanı 3 taksitle ödenebilir, tüm primin peşin ödenmesi durumunda yüzde 10 indirim yapılacaktır. Kredi limiti tahsis edilmiş bir alıcının iflas, konkordato, tasfiye, vb. hukuki durumlar ile temerrüde düşmesini teminat altına almaktadır.

6 Maddede Alacak Sigortasının Faydaları

  1. Müşterilerini analiz edip, finansal durumlarını izleyerek şirketin risk yönetimine katkı sağlar.
  2. İşletmeyi öngörülmeyen tahsilat problemlerine karşı koruyarak, finansal yapısını güçlendirir.
  3. Bilançonun aktif kalitesini yükselterek bankalar ve finansal kuruluşlar nezdinde kredibilitesini artırır.
  4. Şirket yönetiminin alacak sorunlarını bir kenara bırakarak asıl faaliyet alanına odaklanmasına yardımcı olur.
  5. Yeni müşteriler bularak satışları artırmaya ve şirketin büyümesine katkı sağlar.
  6. Sorunlu alacaklarla ilgili hukuki takip işlemlerini sigorta şirketinin avukatları işletme adına yürütür.

 

Alacak Sigortası için neler yapmalıyım?

 

  • Sigorta uygunluğunu değerlendirilmesi için KOBİ’nin VKN’si gerekmektedir.
  • Toplam yurtiçi alacaklarının ilk yüzde 50’sini oluşturan firmaların VKN’leri paylaşılmalıdır.
  • Sorgulanan her bir alıcı için 10 TL ücret alınmaktadır.
  • Talep edilen her bir alıcı için ayrı bir limit belirlenir.
  • İlk yüzde 50 haricindeki alıcılar için ortak bir havuz limit belirlenecektir.
  • Ciro ve vade bilgisine göre toplam prim oluşmaktadır.
  • Teklif ile verilecek teminat limiti net primin 10 veya 15 katı ile belirlenecektir.
  • Alıcı başına azami kredi limiti vadeli satışlardan elde edilen ciroya göre değişmekte olup, azami 300.000 TL’dir.
  • Teklifin onaylanması durumunda her bir alıcı için 10 TL ücret daha alınmaktadır.

 

Onay; teklifin kabul edilmesi durumunda oluşan primin üzerine talep sorgusu için belirlenen 10 TL ve değerlendirme aşaması için belirlenen 10 TL toplamda 20 TL olacak şekilde eklenir. Basım iseSBM ekranlarından basım işlemi gerçekleştirilir

 

Hasar Süreci Nasıl Başlıyor?

Hasar süreci, sigortalının Merkez’e başvurusu ile başlıyor. Sigortalı hasar dosyası için istenen tüm bilgi ve belgeleri zamanında Merkez’e iletmekle yükümlüdür. Merkez, gerekli kontrollerin ardından tüm bilgi ve belgeleri hukuk bürosuna iletecektir. Tahsilat süresi bittiğinde tazminat ödemesi gerçekleştirilecektir. Bu aşamadan sonra da hukuk bürosu tarafından işlemlere devam edilecektir. Hasar dosyası, tahsilatın artık mümkün olmadığına dair hukuk bürosunun görüşü varsa veya tahsilat maliyetleri alacak tutarından fazla tutacaksa, Merkez tarafından kapatılabilir. Hukuki masraflarda Türkiye Barolar Birliği’nin ilgili yıldaki Avukatlık Asgari Ücret Tarife’si geçerli olacaktır.

 

ABDULCELİL ALKIŞ

Mersin Ticaret Ve Sanayi Odası Sigortacılık Hizmetleri Meslek Komitesi Başkanı
Türkiye Genç Acenteler Platformu Başkanı
Özhedef Sigorta Genel Müdürü

Comment (0)